Framåtrörelse!

  Det här känns alldeles toppen! Jag vet inte om det är jag som är helt väck i pallet, men jag är faktiskt optimistisk just nu... Det känns som en gemensam anda börjar spira fram, nävarna har tagits upp ur byxfickan, och allt det där. (Slut på floskler)
  Vår Facebook grupp växer stadigt, en bra bit över 400 nu! Tankar och ideer framförs både via epost och personligen, en sak är säker, det är många som bill något!
  Att man även söderut dragit igång något liknande är bara positivt, även om de kanske har lite andra saker att prioritera, så finns det mycket gemensamt med SHL. Detta om något borde ju vara en klar signal till diverse förbund och framförallt hockeyförbundet att något är helt galet i hockeyvärlden.
  Någon förklaring från Mikael Lundström på hans knepiga uttalande har dock inte dykt upp. otippat...

Nästa stora glädjeämne är att vi idag fick med oss den första div-2 klubben, kanske inte helt oväntat är det Kiruna City det gäller. Jag vill personligen hålla dem som Pop-klubben framför andra. Utan att vara patriotisk...
De har från första början varit en frisk fläkt, med en otroligt bra och informativ hemsida. Därifrån har jag också fått en hel del frågor som kan drivas för klubbarna under div 1. Som varför har man inte trepoängs-systemet även i div 2? Varför har man inte något som liknar slutspel i alla div 2 seriernas slutskede?

  Därför vill jag nu gå ut med öppen inbjudan till samtliga föreningar i div 2 OCH div 3, Ni är förstås också välkomna att ansluta Er, så vi kan driva även era frågor vidare. Tillsammans blir vi riktigt starka!

  Så tack, Kiruna City, och välkommna till Norrhockey! Vi ska försöka ge allt vi kan för Er likväl som för Luleå Hockey! Det finns inga divisions-skillnader när det gäller att lyfta HELA norrhockeyn!

Vi kör på!

Christer S

Kommentarer
Postat av: Heavy

vsd vill "bill något!"

2010-05-15 @ 07:50:44
Postat av: Heavy

Hahaha, hmm min egna rättstaving var inte så bra den heller :/

2010-05-15 @ 07:54:04
Postat av: Heavy

Mikael Lundström, va e det för en. Men alla som sitter högt har långt att falla.

2010-05-15 @ 07:56:45
Postat av: Heavy

Allting som stärker oss ifrån södra delen utav detta vackra land kan bara vara till godo. Som vi säger här i Piteå "det kan vi göra själva ".

2010-05-15 @ 08:02:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0