Slut på superlativer

  Ja, jag vet faktiskt inte vad jag ska säga,... Vi drog i all blygsamhet igång denna blogg i fredags, och effekten har vida överstigit i alla fall mina vildaste förhoppningar. På tre dygn har vi plockat fram ideer gemensamt som annars kanske aldrig kommit fram. Det visar om inget annat, att det här behövdes, och kanske är läget för ishockeyn i Norr också i en skärningspunkt just nu.
  Under kommande vecka ska jag försöka begränsa mina inlägg något och ge plats för Piteås o Asplövens representanter. Jag är väldigt glad över att ha dem med på denna resa, som jag ärligt talat inte ens vågar tänka på, vars den slutar.
  Man får som ett helt annat tankesätt, när man tänker brett... Hjärnan spinner som en katt och spottar ur sig grejer hela tiden. Jag lovar, jag sållar hårt. :-)

  Nästa tanke som jag inte kan låta bli att komma ut med här, undrar om det skulle vara möjligt att få "låna" en sida i norrklubbarnas matchprogram för Norrhockeys del? Där skulle man gemensamt kunna gå ut med ganska mycket som främjar inte bara ishockeyn, utan också supportrarna.

  Dessutom känns det mer och mer som man behöver en bra organisation, om man ska lyckas sy ihop projekt som All star-matcherna, "Hockeyns dag" på de olika orterna. Undrar om det finns någon stiftelse eller fons som kan sätta av medel för såna här grejer, eller om man helt enkelt ska börja ragga stöd bland företag redan nu för de tankar som faller i god jord.

  All Star-matcherna känner jag redan nu, nästan är ett MÅSTE att genomföra! Det vore ju inte bara en toppengrej för oss på läktarna, utan något för spelarna att se fram emot också. Att få mäta sig med de bästa, helt enkelt, oavsett vilket lag man spelar i för tillfället.

  Så där, nu ska jag verkligen försöka hålla tassarna borta från tangentbordet ett tag, åtminstone till imorgon kväll, om inget sensationellt händer.

  Kan avsluta med att tala om att det idag, så här långt ligger på 180-190 besök på bloggen! Otroligt...
Vill också tacka Jimmy mer officiellt för hans bidrag, du är en klippa, som alltid, Jimmy!

  Det var så sant, ska vi försöka få in gästbloggare med känsla förr Norrhockeyn framöver?
"Tyck till om vad Ni vill" Ett radioprogram jag verkligen saknar.... Men andemeningen hoppas jag Ni förstår ska gå igen här. Sitt inte o klura på era ideer, skriv ned dem här!

  Lev snyggt!

Christer S

Kommentarer
Postat av: från ord till handling

Dags för representanter från alla div 1 klubbar som vil vara med...Antar alla har någon som läser detta att författa ihop ett brev som kan skickas till "kändisar" och berätta kort om läget och fråga om de kan tänkas ställa upp på något sätt osv. Ni är ju några som är ansvariga för denna sida redan och sedan finns det säkert någon BIKare förlåt kommer aldrig förlika mig med BHF som kan ställa upp...Eftersom t.ex. Wikegård diskuterade det under en OS sändning kan det inte vara svårt få med honom på tåget. Och ssalming är ju blivande politiker så han kanske kan joina.

2010-03-21 @ 21:22:02
Postat av: Christer S

Exakt, så har vi ju Micke Rehnberg som ikväll talade sig varm för Norrhockeyn! Nån som har hans epost?

2010-03-21 @ 21:57:32
Postat av: Frågande

Det finns en sak som skulle behövas förändra, dom bästa juniorerna i norrbotten ska spela Seniorhockey

i div 1 klubbarna. Inte som det är i dag man spelar hellre i luleås juniorlag än med Seniorlaget??? All kredit till Luleås juniorer, men steget från juniorhockeyn till Luleås A-lag är för stort för dom

flesta. Får div 1 klubbarna dessa spelare så blir kanske bredden lite bättre.Spelarna får känna att det trots allt är en skillnad att spela med och mot seniorer(Har själv mött Finska J-20 lanslaget, och visst dom åkte skriller som fan, men sen då???)

inte ens dom är självklara för SM-liga..

Hur ser Luleå på den här problematiken,eller tänker

dom kortsiktigt(bara vi är i J-20 elit till varje pris)

2010-03-22 @ 14:26:31
Postat av: Christer S

Det där är ju en knäckfråga, tyvärr är det mest upp till de lag som raggar runt efter lovande juniorer, signar upp dem till sina respektive juniorlag osv.

Jag personligen håller ju med i sak, det måste vara roligare att spela hela säsongen, än att i bästa fall få nöta bänk några matcher... Men det är ju till stor del en ekonomiskt fråga också, har våra egna div 1 klubbar något att sätta emot? Inte i dagens läge tyvärr. Kan ju bli annat om vi lyckas med bara en bråkdel av vad som föreslås via denna blogg.

2010-03-22 @ 18:46:23
Postat av: ord till handling

Både Wikegård och renberg bör väl ha mail på SVT t.ex. Sedan bör det andra kunna rinna av sig själv. A och O är den första kontakten känns proffsig och att tankarna känns struktureade. En ide är att helt frankt kontakta respektive förening och höra vad de har för tankar och behov. kan ju vara så att vi fans anser att fredagsmatcher är av vikt medans föreningarna anser att det är för dyrt då spelare ev. måste få pröjs för förlorad arbetstid osv.

2010-03-22 @ 19:17:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0