Många goda idéer

Christer S frågade mig om jag kunde ge mig på ett gästinlägg på denna behövliga blogg. Och det är klart att Jimmy Stålnacke måste ställa upp när ni fans kommit på denna briljanta idé.

Jag har roat mig med att läsa igenom kommentarerna och blir imponerad.

* Hur grymt hade det inte varit med en All-Star match med tillhörande skills competition?

* Att spela fredagar eller lördagar i stället för söndagar är också ett måste.

* Men det där med media håller jag inte riktigt med om.
Om vi ser till Kuriren så är det en Luleåtidning. De har mest läsare i det området och har därför valt att satsa mer på basket än div 1-hockey. Med all rätt, eftersom deras läsare kräver basket.
På NSD däremot har det varit en bra satsning på ettan i år. Betydligt bättre än tidigare och jag tror inte att man kan utöka det desto mer. För i slutändan handlar det om allmänintresse hos läsarna. Fast det är klart. Framgång föder framgång, och skulle något lag gå till kvalserien, lär också bevakningen öka några snäpp.

* Sen var det en med nick "utflyttad" som hade funderingar på att topplagen hade blivit sämre i år. Den diskussionen kan man föra i evigheter men i slutändan får man ändå samma resultat. Svaret kommer att bli ja, hur man än vrider och vänder på det.
Varför?
Av den enkla anledningen att ekonomin har blivit sämre. Asplöven hade sin sämsta trupp på många år, Kiruna gjorde en bra säsong men hade egentligen ett bättre lag ifjol. Anledningen till årets fina stavas nog Sergei Joukov. Och Piteå tappade all form när det började gälla. De var för lättlästa helt enkelt.

* Vad kan man göra mer för att öka intresset?
Vi måste få publiken till matcherna. Vi måste få det till rutin hos folket att gå på hallen de kvällar det är match.
Jag vet i tusan, men på något sätt måste det gå. Och det är ju här skridskon klämmer. Får man publik, får man också pengar och intresse.

Men en sak vet jag. Att kan ni hålla liv i denna blogg är mycket vunnet. Att kunna ena tankar och supportrar under samma tak, är värdefullt. Ta hand om denna nu, och gör något bra.

Tack för att jag fick chansen till ett inlägg!

Over and Out!


Kommentarer
Postat av: Äntligen en riktig blogg

Äntligen en blogg som man kan följa!

Tack!

2010-03-21 @ 13:09:10
Postat av: Christer S

Stort tack, Jimmy! som alltid, läsvärt och tänkvärt.

Du har aldrig funderat på att bli journalist? :-)

skämt åsido, vi ska tillsammans göra allt i vår makt för att hålla liv i detta!

2010-03-21 @ 14:26:31
Postat av: bra som tywsan!

grymt bra blogg, kommer följa denna lika ofta som jag följer Jimmys blogg!

2010-03-21 @ 14:57:04
Postat av: Fegon

Jag är så naiv att jag tror att folk i allmänhet är för snåla för att köpa säsongskort. Dom är helt enkelt inte säkra på att dom kommer gå på tillräckligt många matcher för att kunna tjäna på att ha säsongskort.



Varför skulle man då inte kunna sälja expempelvis "tio-matchers kort".



Matcher har ofta tävlingar där man kan vinna pengar. Utöver dom pengarna kan man väl slänga in tre-fyra fribiljetter till någon av de två närmaste hemmamatcherna för att på så sätt få de trogna besökarna att bjuda in nya.



Ska företag sponsra biljettpengarna så att besökarna får se gratis. Så kan det bokas in till Hemmapremiären istället för en bitter vinterkväll när tabellen nästan är färdig. Så besökarna är med redan från starten.



I Kalix räcker det nog dock med att bara byta "intro-låt" för att det ska komma fler besökare. Eftersom att denna säsongs låt var så fruktansvärt dålig :)

2010-03-21 @ 21:29:10
URL: http://fegon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0