En hyfsad start!

  89 besök på en dag, det är inte illa! det visar framförallt att många är intresserade av ämnet.
Det gäller att få fram tankarna och ideerna som finns också, för jag är övertygad om att de finns där ute.
Min första tanke efter skapandet av denna blogg blev denna, det optimala vore om man kunde få en representant från varje Norrklubb att kunna administrera sidan. Nu funkar det ju sådär med en blogg, så det första steget är detta: Är alla nöjda med denna utformning, eller ska någon annan typ ordnas?
  Till exempel ett enkelt forum, fast då krävs antagligen en hemsidesadress?

  En tanke som följt mig under dagen är denna; Vore det inte underbart om man hade en fond, som delas ut till klubbar i Norr, som understöd till resorna? Fick man substans i den, kunde klubbarna ägna sina egna resurser mer till ungdomslag, A-lag, osv.
  Nu kanske just den ide'n inte går att genomföra i det riktiga "hårda" livet, men en tanke är det i alla fall.
Jag vill att sådana ide'er bara strömmar in! (eller bättre, förstås)
 
  En annan formfråga är, vilka ska räknas in som klubbar i Norr? Är Sundsvall en? Jag själv skulle förstås vilja räkna in även division två-klubbar dit, de som VILL uppåt i seriesystemet förstås.
 
  Glädjande nog, verkar det som TEG spelar i div 1 nästa år, så dem kan man säkert räkna i dit, och deras ekonomiska situation gör dem också till "en av oss".

  Så i korthet, form, omfattning och riktning är väl sådant vi måste komma fram till, till att börja med. Jag är glad för det positiva gensvar som kommit, och vill Ni därute, Caztie och Anodizer med flera delta som administratörer, maila in till mig så skickar jag inloggningen hit, det känns lite fel att köra solo här.
  Maila till [email protected]!

Dont wait another day! Det är bråttom nu....

Kommentarer
Postat av: Anodizer

Mkt bra idé med en fond som kan gå till resekostnader. Så länge förbundet blundar för att detta är ett problem för klubbarna här uppe i norr kanske vi får ta saken i egna händer. Hur skulle medel till fonden på ett så smart/strategiskt sätt som möjligt kunna samlas in?

En fråga relaterad till klubbarnas ekonomi. Hur skulle vi kunna samarbeta när det gäller strategier för att öka publikintresse och publikintäkter? På något sätt borde vi i samverkan kunna bidra till att höja intresset för serien och klubblagen i våra hjärtan...

2010-03-19 @ 22:23:25
Postat av: Christer S

Bra frågor! Fonden i sig är ju inga problem med klara regler från början, det är hur man får in medel till den som är knäckfrågan.

Om strategier för publkintresse och därmed ökade intäkter, det är en stooor fråga, som kanske just lättast löses av oss? Kanske vi rentav gemensamt skulle diskutera med klubbrepresentanter?

En samverkan mellan oss på supporternivå är definitivt en början som heter duga.

Supporterträffar mitt i sommaren för alla norrklubbar?

2010-03-19 @ 22:58:58
Postat av: Caztie

Christer, personligen tycker jag att denna bloggform är ypperlig i det här hänseendet, men om antalet topics börjar dra iväg så kanske man kan fundera på ett forum, finns gratisvarianter som funkar helbra, http://www.freeforums.org/



Kan vara bra att ha i åtanke.

2010-03-20 @ 16:43:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0