Ny Vecka!

  En hel del händer dessa veckor på hockeyfronten! Länsförbunden har styrelsemöten, och en rad positiva saker tros komma därifrån. Vi i Norrhockey hoppas förstås mycket på att frågan om fler Fredags och Lördagsmatcher får ett positivt svar. Det skulle göra så mycket för Intresset, samtidigt som det skulle gynna såväl spelare som klubbar och inte att förglömma, spelarnas arbetsgivare och familjer som får ha dem på plats bra mycket mer än tidigare. En annan ganska viktig fråga som tas upp, är att komma ifrån den haltande tabellen. det är inte seriös att ha en tabell där några lag spelat 8 matcher, och andra 11 eller 12. Vem orkar hänga med där?

  Det händer ganska mycket annras  också, bakom kulisserna, men jag kan inte gå ut med något där, förrän allt går i lås på riktigt. Men häng med på denna sida, så blir Ni först med att veta om det!

  Jag vill passa på att skicka ett stort tack till Johan, Zamboni och Caztie för det jobb som lagts ned så här långt. Mycket återstår, men en riktigt bra grund är lagd! Supporterträffen i Happis ser i alla fall jag verkligen fram emot!
Även där kommer det upp nyheter eftersom på denna sida.

  den vakne, har också uppmärksammat att ett inslag om Norrhockey fanns i Lördagens Norrbottenskuriren. en bra artikel, men ett litet fel smög sig in där, känns som ett måste att korrigera här; Även om man från Luleå Hockeys sida gett oss sitt fulla stöd, så är ingenting klart vad gäller All Starmatchen. Det enda som är klart, är att den SKA bli av.

  Sen kan jag också komma med en kort sammanfattning, efter att ha talat med så många människor i de olika klubbarna. Den kan sammanfattas med ett enda ord: Engagemang! Alltifrån supporters till Sportchefer och Klubbchefer så finns det ett oerhört engagemang för både sporten och den egna klubben. Man kan också sammanfatta den största bristen med ett enda ord: Ideellt! eller snarare bristen på folk som ställer upp och hjälper till. På sin plats med en vädjan om att ställa upp på sina respektive orter och hjälpa till! det kostar så lite, men ger så mycket tillbaka!

  Avslutningsvis vill jag säga att det varit oerhört kul att få respons av Er, kära läsare! Varje åsikt är lika mycket värd! Fortsätt med att skicka in ideer och tankar om hockeyn här uppe hos oss! Nu lämnar jag över ord och plats till mina kollegor i Norrhockey ett tag för en välbehövlig vecka där jag stänger av allt utom de rent livsuppehållande systemen, för att ladda batterier inför det som komma skall, och DET är MYCKET!

Håll lågan uppe!
Christer

För åsikter och ideer:  [email protected]


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0