Vi rullar vidare framåt!

  Får börja med att tacka för det gästinlägg som Backman i Piteå stod för. Riktigt roligt att få höra röster "inifrån" och ännu roligare att höra att de stämmer ganska väl med vad supportrar överhuvudtaget verkar tycka! Det utgör ju en bra grund för oss att fortsätta jobba med norrhockey-konceptet.

  Vad nytt då?
Jo, en hel del. Först och främst har jag haft en del mycket givande samtal med både tränare och ledare i Norra Ettan de senaste dagarna. Vi har verkligen fått gehör från alla led där! Jag måste ju säga att jag var både kluven och osäker på inställningen överhuvudtaget i början av denna blogg.
  Det känns otroligt roligt att veta att uppslutningen bakom grundtanken för Norrhockey är så pass, jag vill använda ordet, total! Det har blivit mycket goda reaktioner överlag. Då känns det som man verkligen orkar fortsätta, för tid tar det, inte bara för mig, utan för alla inblandade.
  Nu skulle det sitta fint med lite uppmärksamhet från de olika sportredaktionerna på länstidningarna i Norr och Västerbotten, för vet Ni, jag tror vi hann före med storlänet på det sportsliga planet!!

  Mer, Facebook-gruppen Norrhockey växer i stadig takt, se till att gå med, Ni som inte hunnit det än, blir vi många, kan vi också påverka. Och att en förändring måste till, är ju tydligt och klart. Se bara på Björklöven, t.ex. Utan att kunna påverka i någon grad, så bytte man bortaresor till Sundsvall och Stockholm, mot Tingsryd och Ängelholm. Jag tror ingen i den klubbledningen drog på smilbanden där.... Så gå med, och påverka, diskutera,
vad Ni vill, bara något görs. Annars kan det inom en inte alltför avlägsen framtid vara så att Luleå, Skellefteå, MoDo och även timrå får problem med rekrytering till såväl A-lag som juniorlag, om Norrhockeyn går ner ännu mer, måste man hämta dyrare spelare söderifrån och utomlands, så detta rör i förlängningen, om inte redan nu, även dem.

Men vi kan konstatera att All star-matchen är ett faktum, planer måste börja ritas upp, och Supporterträffen i sommar/höst, hur går det, där i Haparanda, syr Ni ihop det?

Vi kör på!
Christer

p.s. fler spelarkommentarer är på väg in, så håll koll! d.s.

Kommentarer
Postat av: Whiskas

Jag är ifrån Aspen Army, då jag själv inte kan garantera att jag kan hålla igång en supporterträff så tycker jag det vore otroligt kul att få kunna delta i en sådan!

2010-04-13 @ 22:06:04
Postat av: Johan

Håller med. Vore otroligt kul om det gick att få ihop en supporterträff..

Vet åtminstone en handfull andra pitesupporters som gärna skulle haka på.

2010-04-14 @ 19:28:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0