Att börja i rätt ände..

  När man talar om serieindelningar, slå ihop och dra isär och allt vad som nu föreslagits, så tycker iaf jag att man måste börja i rätt ände. Även om man är en tät klubb för inbördes beundran i elitserien, så tycker jag nog man har utrymme att släppa in två lag till. Om man ser till t.ex senaste kvalserien så har det varit otroligt tufft och jämnt mellan de inblandade lagen. Så jag menar att om två av dem nu ska spela i eliten nästa år, så är det ingen större kvalitetsskillnad, som man använder som argument att utöka serien till 14 lag.

  Sedan kan man gå vidare och återinföra den gamla Allsvenskan med Nord och Sydserier, avslutat med en Superallsvenska efteråt. Då skulle bredden i hockey plötsligt återuppstå som en fågel Fenix, det är jag alldeles totalt hundraprocentigt säker på!

Under Allsvenskan kan man då ha 4 st div 1 serier, som ändå kommer att ha en god kvalitet överlag. Och där det diffar, så kommer lagen underifrån att så småningom spela in sig i både tempo o fart, allt som krävs.

div 2 och därunder kan fortsätta i stort sett som vanligt, mer eller mindre distriktsindelat...

Även om det på papperet set ut som omvälvande förändringar, så är det i praktiken inga större åtgärder som behövs för genomförandet av detta system. Det enda som krävs är att folk kräver en förändring.

  Som det är nu, kommer även storklubbarna i elitserien så småningom att tappa sin publik, och då menar jag den breda publiken ute i landet. den nära och hårda kärnan av fansen kommer nog fortfarande att slå sig för bröstet och tycka de är bäst och skita totalt i andra.

Vad tror ni om denna serieindelning?

Och när jag har ordet, vill jag även här uppmana alla som känner sig hågade att komma med gästinlägg, skicka bara in dem epostadressen: [email protected] så ordnar vi resten. Man FÅR vara anonym!

Sen vill jag också pusha för mer ideer och tankar, från smått till stort, det är absolut inget fel på de små ideerna som kanske kan genomföras direkt!

Vi kör på!

Christer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0